Utorak, 24. listopada 2017.
Završio je 6. Festival neovisnih kazališta u Opatiji

Još jedan Festival neovisnih kazališta – FEN je za nama.

Za sudjelovanje na ovogodišnjem petodnevnom Festivalu neovisnih kazališta odabrano je 14 programa, i to 7 predstava za odrasle, 6 predstava za djecu i 1 radionica. Nakon godina podstanarstva FEN je s centrom Gervais napokon dobio svoj dom i ove se godine u njemu odvijala većina programa. Ali FEN je nastavio i dobru tradiciju programa na više lokacija te se pored centra program odvijao i u intimnom ambijentu Umjetničkog paviljona Juraj Šporer te u vrtićima opatijskog područja.

Ove se godine posebnu pažnju posvetilo edukativnoj komponenti i društvenim temama. Dječje predstave pomno su odabrane kako bi pored zabave govorile o ekologiji, prijateljstvu i glazbi. Predstave za odrasle su pak govorile o atraktivnim društvenim temama poput one umirovljenika ili odlaska mladih iz Hrvatske.

Kroz ovogodišnji program FEN-a prošlo je 40 glumaca i popratnih radnika u kazalištu, stotine posjetitelja, 15 odgajatelja je sudjelovalo u radionici, a samo je na dječjim predstavama bilo prisutno ukupno 430 djece. Stoga je i ove godine FEN u potpunosti ispunio svoj cilj: uspješno se prezentirao rad neovisnih kazališta Republike Hrvatske, progovorilo se o atraktivnim temama, a dječje su predstave imale edukativni efekt. Također ne smijemo zaboraviti možda najvažniji aspekt FEN-a: izravnu podršku cjelokupnoj neovisnoj kazališnoj sceni u Hrvatskoj.

Zahvaljujemo se svim kazalištima i kazališnim družinama koje su nastupale na ovogodišnjem FEN-u, zahvaljujemo Ministarstvu kulture RH i Gradu Opatija koji prate FEN, zahvaljujemo Hrvatskom muzeju turizma i ravnateljici Gabrijeli Krmpotić-Kos na korištenju UP Juraj Šporer, i naravno najveće zahvale idu našoj publici bez koje FEN-a ne bi bilo.

Ernie Gigante Dešković
ravnatelj Festivala Opatija


Fotografije: Foto Luigi, Opatija




Ponedjeljak, 23. listopada 2017.
Zadnji dan FEN-a - pokislih nogu ali ne i raspoloženja

Kako je prethodni dan bio rezerviran za najmlađe, nedjelja je bio 'dan odmora u kazališnim stolcima' za odraslu publiku. Druženje smo započeli u večernjim, vrlo kišnim satima u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer uz predstavu 'Folk Acts' kazališne grupe de facto. Iako se iz naziva predstave može pretpostaviti da je tema predstave turbofolk, ona se ne bavi moraliziranjem folk kulture nego analizira odnos izvođačice koje se bave interpretacijom - u ovom slučaju glumice i pjevačice - prema publici i uopće prema poslu. Izvođačice su FEN-u otprije poznata glumica Nataša Dangubić u pratnji gošće pomalo neuobičajene za okupljanja na FEN- u, 'kafanske' pjevačice Višnje Vitas. Višnja Vitas svaku večer posljednjih trideset godina izlazi pred publiku turbofolk klubova, bez ikakve treme, sa zadaćom da ih dirne u srce, a oni je zauzvrat nagrade novcem. I na kazališnoj sceni, ona je snažna i iskrena, osoba od integriteta i bez lažnog morala. S druge strane, Nataša Dangubić, u ispovjednom tonu kabaretske forme, istovremeno napeto (čak nervozno) ali i uvjerljivo (a kako drugačije kada 'tumači samu sebe') povjerava publici svoje sumnje i osjećaj mučne treme pred izlazak na pozornicu. Zajedno na pozornici, glumica-pjevačica i pjevačica-glumica dostojne su partnerice jedna drugoj u ovoj intimnoj i dirljivo iskrenoj predstavi Saše Božića i Petre Hrašćanec.

Šesto izdanje FEN-a zaključila je predstava Bertolta Brechta 'Dobri čovjek iz Sečuana' Kazališta Ulysses, u suradnji sa Studijem glume i medija Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci i Studentskim kulturnim centrom Rijeka. Predstavu je režirala Lenka Udovički, asistentica režije je Jelena Lopatić, a pokret i koreografiju potpisuje Staša Zurovac. Četrnaest mladih glumaca uz živu glazbenu pratnju, pjesmu i pokret inspirirane kineskom operom i shangai jazzom pričaju priču o jedinom dobrom čovjeku i njegovoj sudbini. Na kraju predstave ostaje pitanje bez odgovora: da li su nam potrebni drugačiji ljudi ili drugačiji svijet?

Samo neka FEN ostane FEN.



Nedjelja, 22. listopada 2017.
Subota na FEN-u rezervirana za najmlađe

Prvi puta u mladoj povijesti festivala imali smo dan posvećen isključivo našoj najmlađoj publici dok su stariji odmarali i skupljali apetit za posljednji kazališni slijed u nedjelju. Obje predstave održane su u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer koji se za potrebe FEN-a u prethodnih 5 dana prerušio u maleno kazališno utočište.

U 11 sati Paviljon je napunilo 70-tak djece s roditeljima koji su došli pogledati lutkarsku predstavu 'Iš'o Viljo u dućan' autorica Morane Dolenc i Krune Tarle iz Umjetničke organizacije LOFT - Lutkarska organzacija koju fakat trebamo. Zabavno ime ujedno je i istinito jer je Viljo dan prije gostovanja u Opatiji, osvojio nagradu na 20. susretu profesionalnih kazališta za djecu i mlade HC ASSITEJ u Čakovcu. Čestitamo!

Nakon što je psić Viljo otišao u dućan, dvije prijateljice, slikarica i operna pjevačica su poželjele otići na more, ali u jednoj sasvim drugoj predstavi pod nazivom 'Prvo more'. Autoricu Nikolinu Manojlović Vračar djeca su prepoznala kao Ninu iz HRT-ove emisije za djecu 'Ninin kutak', a Davorka Horvat glazbenica je iz dječjih predstava 'Kako je deva dobila grbu' i "I drvo je bilo sretno" iz Kazališta Dubrava i Teatra Exit. Režiju potpisuje Maja Katić, osnivačica ranije spomenutog Teatra Poco Loco. Predstavi je prisustvovalo pedesetak djece, neki i drugi put u danu, što nas čini jako sretnima. 'Prvo more' priča je o tome kako pjeva linija, kakve je boje zvuk i kako se glasa pokret, a smiješni prizori u predstavi građeni su slikom, zvukovima, pokretom, mimom i gegom, bez puno teksta. Jedinstvena i posebna, sigurno će mališanima ostati u lijepom sjećanju.



Subota, 21. listopada 2017.
Treći dan FEN-a u znaku igre

Jutro trećeg dana FEN-a proteklo je u znaku naših najmlađih i to na tri mjesta istovremeno! Mališani Dječjeg vrtića Ičići bili su na Velikoj staklenoj avanturi 's eko-vodičima' iz mladog zagrebačkog Booom!teatra. Interaktivna i edukativna, predstava je kroz igru djeci približila neka ekološka pitanja poput važnosti reciklaže i brige za okoliš. Dječji vrtić Veprinac ugostio je Multimedijalnu kolibu s predstavom 'Ja pa ti pa mi, epizoda Stranci' o dvjema djevojčicama koje su naučile prihvatiti onu drugu i drugačiju, uvidjevši bogatstvo koje različitost nosi za zajednicu. Djeca opatijskog i vološćanskog vrtića prošetala su do Gervaisa kako bi nastavila raditi ono što najbolje rade - igru! Naime, najmlađima se po prvi puta na FEN-u predstavilo Kazalište Prijatelj s predstavom nastalom prema djelu Grigora Viteza, 'Igra se nastavlja', u kojoj ističu važnost upravo dječje igre za razvoj i odrastanje djeteta, istovremeno im približavajući djelo najpoznatijeg hrvatskog pisca poezije za djecu.

Umjetnički paviljon Juraj Šporer u 18.30h ugostio je Samo jednu ženu, monodramu Matije Prskalo i Gala teatra iz Zagreba. Matija odnosno njen lik Maria u početku odaje dojam sretne majke i supruge koja ima sve - skladnu obitelj i topli dom sa svim mogućim kućanskim pomagalima na raspolaganju, ali kako to već biva u životu, nije sve kako se na prvi pogled čini. 'Samo jedna žena' zapravo je crnohumorna drama o neurotičnoj ženi, zarobljenici u vlastitom domu i nesretnom braku s nasilnim mužem. Privremena zadovoljstva potražila je u izvanbračnoj aferi, tabletama i alkoholu a naposljetku i u (neuspješnom) pokušaju samoubojstva. Konačno rješenje pronašla je u vatrenom rekvizitu s najavnog plakata za predstavu, a na koji način, znaju oni koji su joj na tome glasno zapljeskali.

Treći dan FEN-a ujedno je bio i posljednji za petnaestak polaznica dvodnevne lutkarske radionice pod vodstvom Krune Tarle, likovne i multimedijalne umjetnice s bogatim iskustvom u području lutkarstva.

Posljednja predstava trećeg dana FEN-a bila je ona Glumačke družine Histrion 'Igra u dvoje' koju je, očito nadahnut vlastitom profesionalnom i privatnom situacijom, autor teksta, glumac, redatelj i pisac Tito Strozzi napisao za sebe i svoju suprugu, glumicu Elizu Gerner. Naime, 'dvoje koji igraju' upravo su jedan veliki glumac, pisac i redatelj Sandro Austin koji 'muku muči' s pisanjem novog kazališnog komada, te zbog toga emocionalno zapostavlja svoju suprugu, također glumicu kojoj je pak više stalo do ljubavne veze nego one s teatrom. Na sceni paralelno pratimo zamršeni ljubavni i kazališni odnos pisca i glumice te likova istog privatno-poslovnog zanimanja iz Sandrovog novonastalog komada, na trenutke jedva razlikujući maštu i stvarnost. Kompleksnost teksta dodatne se podiže kada autor ubacuje i treću dimenziju - privatni život protagonista na sceni Gervaisa - Janka Popovića Volarića i Dore Fišter Toš, aludirajući i na njihovu (nerealiziranu) ljubavnu vezu. Sama zamršenost muško-ženskih odnosa prikazana na dramatski slojevit način ono je što ovu metateatarsku predstavu čini intrigantnom, napetom i doslovno uvijek suvremenom.



Petak, 20. listopada 2017.
Mlad(st) i staro(st) na drugom danu FEN-a

Drugi dan FEN-a započeo je kako i priliči jednom kazališnom festivalu - energično, veselo i u dobrom raspoloženju. Stotinjak djece opatijske škole okupilo se u centru Gervias na predstavi zagrebačkog Studija za suvremeni ples 'Ritam Tam - bajka o ritmu'. Iako je Studio za suvremeni ples prvi puta na FEN-u, režiju predstave potpisuje Renata Carola Gatica koja je u Opatiji nekoliko puta gostovala s ansamblom Teatra Poco Loco i ciklusom pričaonica 'Priča mi se priča'. Opatijskim mališanima poznata kao 'teta koja crta čarolije na zidu' ovoga puta kreirala je ritmičnu predstavu o Tamu i njegovom pustolovnom putovanju ispričanu kroz stihove u rimi s naglaskom na plesni pokret.

Prvi puta na FEN-u gostovala je i umjetnička organizacija Tragači iz Zagreba. Iako je njihova voditeljica Jelena Hadži-Manev svih pet godina prisustvovala na FEN-u kao glumica, ovog puta došla je kao autorica monodrame 'Majstor Jura - priča o jednoj djevojci'. Mlada požeška glumica Marijana Matoković fantastično utjelovljuje lik Majstora Jure, djevojke koja je spletom čudnovatih okolnosti odustala od studiranja i počela zarađivati za život renovirajući stanove. Ono što vlasnici tih stanova ne znaju jest da Jura tijekom renoviranja u njima živi. Jura je publici otvorila svoje srce u nadi da će netko u njenoj priči o slobodi, strahu, nadi i snovima, prepoznati svoju. Dok gleta zidove, sluša motivacijske filmove na YouTubeu i 'gradi ljudima bolju budućnost', razmišlja o onoj vlastitoj koja je, unatoč neizvjesnosti, u očima ove optimistične, romantične i snažne djevojke, svijetla i dobra.

Od dječaka ujutro preko djevojke popodne, večernja scena u Gervaisu bila je rezervirana za zrelu dob u predstavi Nine Mitrović 'Kako život'. Kazalište Moruzgva dragi je gost FEN publike, pa je tako i ovoga puta preko 150 ljudi pratilo tragikomediju o ljubavnom trokutu u staračkom domu kojem svjedoči mlada njegovateljica, ona kojoj se svi troje povjeravaju. Osim likova na sceni, u 'stanovanje' su uključeni i nevidljivi cimeri jednog od sudionika ljubavnog trokuta, Branka, plašljivog gunđala željnog pažnje i ljubavi, kojeg tumači Vinko Kraljević. Branko je zaljubljen u razvedenu Milu, koju utjelovljuje Biserka Ipša, a umirovljenog liječnika Andriju Kekeza, neženju i zavodnika igra Siniša Popović. Njegov dolazak u dom (i nagli odlazak!), potaknuo je ostale likove na propitivanje samih sebe, način na koji žive i vole. Osim o starosti (i mladosti), 'Kako život' je priča o ljubavi, prijateljstvu, i naravno životu kojim, nažalost, najčešće upravljaju strahovi i žaljenje za propuštenim prilikama. Zato vodite računa o tome 'kako život' i FENirajte se kad god imate priliku.



Četvrtak, 19. listopada 2017.
Dočekali smo - otvoren je 6. FEN!

Festival neovisnih kazališta Republike Hrvatske - FEN 2017. sinoć, 18. listopada, svečano je otvorio 'Političar', monokomedija Ladislava Prežigala, u izvedbi B Glad Produkcije iz Zagreba. Predstava je održana u novom centru Gervais, što je, uz jesenski termin održavanja, najveća, i FEN-ovcima zasigurno najdraža novost u vezi festivala koji je napokon dobio 'krov nad glavom'.

Režiju i dramaturgiju ove parodije na hrvatsku političku scenu potpisuje Igor Weidlich, a pet političkih aktera na sceni tumači samo jedan (i jedini!) Slavko Sobin. Kroz duhovite monologe koji su vrlo brzo eskalirali u žustre dijaloge i neugodne sukobe, glumac je vješto utjelovio političke stereotipe koji igraju zakulisne igre i sklapaju mutne poslove isključivo u svrhu osiguravanja 'vlastite fotelje'.

Tekst predstave, iako na trenutke, zbog dodirnih točaka s trenutnom društvenom situacijom, možda tragikomičan, lagan je i vrlo zabavan, što je prepoznala i smijehom nagradila i opatijska publika.

Gledatelji koji još to nisu učinili, svoja mjesta u crvenim Gervaisovim foteljama i dalje mogu (legalno! :)) osigurati po povoljnim festivalskim cijenama od 40, odnosno 30 kuna za predstave u paketu.

Vidimo se u kazalištu!



Srijeda, 18. listopada 2017.

Dragi svi,

Stigli smo do ovogodišnjeg izdanja Festivala neovisnih kazališta Republike Hrvatske – FEN-a.

Fenomenalan je to osjećaj.
Entuzijazam je prisutan.
Nismo posustali.

Kao i uvijek, FEN donosi niz predstava za odrasle i djecu te radionicu. Svaka godina donosi i neke novosti, a ove su godine to čak dvije: vrijeme i prostor održavanja.
Prethodnih godina FEN nas je veselio tijekom proljeća, dok se ove godine – kako je to popularno reći 'iz objektivnih razloga' – on održava ujesen.

FEN se održava na više lokacija, ali ove godine imamo veliku novost. Da, istina je! U Opatiji je izgrađeno kazalište! Imamo novootvoreni centar Gervais s novom kazališnom dvoranom i u njoj sve što FEN-ovac poželjeti može. Nakon godina podstanarstva FEN je napokon dobio svoj dom. Naravno, uz centar Gervais, FEN-iranje nas i dalje čeka u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer te u školama opatijskog područja.

Dosta riječi. Sve je spremno. Dođite, uživajte i FEN-irajte se s nama.

Ernie Gigante Dešković
ravnatelj Festivala Opatija

Lokacije održavanja kazališnih
predstava i radionica



Centar Gervais
Nikole Tesle 5, Opatija

Umjetnički paviljon Juraj Šporer, Opatija
Park Sv. Jakova 1, Opatija

Dječji vrtić Ičići
Ulica M. Tita 30, Ičići

Dječji vrtić Veprinac
Stubište Miroslava Krleže 1, Opatija

On-line prodaja ulaznica:
www.mojakarte.hr


Pretprodaja ulaznica:

Festival Opatija
Zert bb, Opatija (T +385.51.271.377)
Radnim danom 08:00 – 16:00

Festival Opatija
M. Tita 101, Opatija (T +385.51.711.124)
Ne radi.

Centar Gervais
N. Tesle 5, Opatija (T +385.51.588.460)
Na dan programa, blagajna u prizemlju centra otvara se sat vremena prije
početka programa.

Dallas Records Rijeka
Splitska 2A, Rijeka (T +385.51.332.524)
Radnim danom 09:00 - 21:00, subotom 09:00 - 13:00 i 17:00-21:00

Robna kuća Korzo, Caffe Bar Nad Urom, IV kat
Trg Ivana Koblera 1, Rijeka (T +385.51.333.338)
Radnim danom 08:00 - 20:00, subotom 08:00 - 20:00

Foto Revija
Užarska 28, Rijeka (T +385.51.315.261; M +385.91.526.04.34)
Radnim danom 08:00 - 17:00

New Sound d.o.o.
Trg maršala Tita 2, Matulji (M +385.98.189.46.87)
Radno vrijeme: 16:00 - 19:00 ili po dogovoru

KD Kostrena
Žuknica 1b, Kostrena
Radno vrijeme: pon - čet 8:00 - 16:00, petkom do 15:00

Istra Sport d.o.o.
Marsovo polje 8, Pula

Hotel Jadran
Primorska cesta bb, Njivice (T +385.51.661.444)
Radno vrijeme: 8:00 - 22:00

Kamp Njivice
Primorska cesta bb, Njivice (T +385.51.846.168)
Radno vrijeme: 8:00 - 22:00

Hotel Beli kamik
Primorska cesta bb, Njivice (T +385.51.846.222)
Radno vrijeme: 8:00 - 22:00


Osobe s invaliditetom, uz predočenje odgovarajućeg dokumenta, ne plaćaju ulaznicu, dok osobe u pratnji plaćaju ulaznicu. Na programima s numeriranim sjedalima, potrebno je unaprijed najaviti dolazak. Navedeno se odnosi na programe u organizaciji ustanove Festival Opatija.

Na dan izvedbe, blagajna se otvara sat vremena
prije početka programa na mjestu izvedbe.




Korisnici Europske iskaznice za mlade imaju popust na prodajnim mjestima u Opatiji!


Festival Opatija

Sjedište:
Zert bb
HR-51410 Opatija

Ured:
Maršala Tita 101
HR-51410 Opatija

T +385.51.271.377
T +385.51.711.124
T +385.51.272.840

festival-opatija@ri.t-com.hr
www.festivalopatija.hr


Festival Opatija je ustanova koju je osnovao Grad Opatija radi obogaćivanja kulturno-umjetničkog života u Opatiji te kako bi se zadovoljile potrebe u kulturi građana, ali i gostiju - posjetitelja.

Uz organizaciju kulturnih zbivanja u svojim objektima, Ustanova se bavi i iznajmljivanjem tih objekata u razne svrhe te pružanjem usluga organizacije događanja uz najam objekta.

Festival Opatija zadržava pravo izmjene i preinake programa i /ili nekih njegovih dijelova. Raspored događanja objavljen na ovim internet stranicama je informativnoga karaktera i ničim ne obvezuje Festival Opatiju.




Festival Opatija
Ustanova za organizaciju, promidžbu
i posredovanje u oblasti kulture
Ravnatelj: Ernie Gigante Dešković

IBAN: HR9623600001101812524
OIB: 72755382769



LUTKARSKA RADIONICA
Za odgajatelje, učitelje, nastavnike, pedagoge,
defektologe, socijalne radnike, umjetnike, roditelje
Voditeljica: Kruna Tarle, prof, kazališna i likovna umjetnica multimedije
Četvrtak, 19. listopada i petak, 20. listopada 2017. / Mala dvorana centra Gervais, Opatija

Lutkarstvo je medij komunikacije. To je umjetnost sinteze koja je od davnina čovjeka uvodila u svijet magije, rituala, imaginacije i odmaka od skučenih okvira zadanog iskustva. Savladati abecedu lutkarstva znači zakoraknuti u jedan labirintičan svijet koji se otvara brojnim mogućnostima i usmjerenjima kao što su odgoj, obrazovanje, terapija, umjetnost, razonoda, svestrani razvoj ličnosti.

Lutku možemo upotrijebiti uvijek i na svakom mjestu, u svakoj prilici i za svakoga.

Mogućnosti integriranja lutke u odgojno-obrazovni proces na svim stupnjevima neograničen je. Educiranje pedagoškog kadra ima za cilj izravno obogaćivanje pedagoške prakse na svim razinama i u svim područjima djelovanja. Elementi sadržaja radionica neposredno su primjenjivi u radu s djecom.

KRUNA TARLE redateljica, likovna umjetnica i pedagoginja, s bogatom dugogodišnjom karijerom i velikim iskustvom u održavanju različitih tipova radionica u zemlji i inozemstvu (masterclassa, art-radionica, edukativnih kolegija i seminara za djecu, pedaoge, profesionalne umjetnike, defektologe). Oblikovala i niz godina vodila Lutkarski studio ZKM-a, Atelier ZKL-a, eksperimentalni ansambl Fasade, humanitarni projekt Panaceja.
Ostvarila mnoštvo autorskih predstava i projekata osebujne suvremene estetike afirmiranih na međunarodnoj sceni.